Handledarutbildning

Handledarutbildning (även kallad Introduktionsutbildning) är 180 minuter exklusive pauser och innehåller viktiga faktorer för trafiksäkerhet och miljön samt målet för körkortsutbildningen och regler vid övningskörning. Kursen tar också upp om hur man planerar och strukturerar upp övningskörningen hemma. I kursen ingår bok till handledare och köehäfte till elven

Krav på handledare:

• Fyllt 24 år
  • Ha ett giltigt körkort utfärdat i Sverige eller en annan EES-stat, för det fordon som ni ska övningsköra med, och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren. Om du har ett körkort från en annan EES-stat måste du, tillsammans med ansökan, skicka med en kopia på det utländska körkortet.

Krav på eleven:

• Måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå introduktionsutbildningen.

Avbokning måste ske senast kl. 13.00 sista vardaen dagen innan kurstillfället, annars debiteras fullt pris.

Bild intorduktionskrus

Kurser tillfällen :

Möjlihget att köpa körhemma pak till bra pris !

När ni går vår introuduktionsutbildning får ni schansen att förbereda er
med rätt utrustning för att övningsköra privat.
Vi har satt ihop ett paket:
  • Övningskörnings skylt sugpropp
  • Backspegel
  • Vårt pris till Er 200 SEK

Viktigt att veta om våra kurser
Antalet kurser och tiden för kursen styrs av efterfrågan.
Om antalet elever till en viss kurs blir för få kan ändringar ske, om efterfrågan är stor kan vi sätta in extrakurser. Det är därför alltid bra att kontakta oss om ni har frågor.
Ring 0701 499 859 för mer information.